FerMentor Blog

FerMentor Blog

A blog története

2018. július 11. - Király Ágnes

Isten hozott az oldalon!

 

A blog 2022. október 12-én bezárt és átköltözött ide: https://fermentor.hu/

 

***


Király Ági vagyok, a Fermentálás - tippek, trükkök, receptek Facebook-csoport alapítója és a FerMentor Blog megálmodója.

Célom, hogy minél több embert bevezethessek a fermentálás csodálatos világába, és hogy egy olyan felületet, valamint közösségi platformot hozzak létre, ahol minden, a tejsavas erjesztéssel kapcsolatos fontos információ és tudás szinte azonnal elérhetővé válik.

Jó helyen jársz tehát, ha

  • érdekelnek a természetes tartósítási eljárások;
  • szeretnél otthon olcsón és egyszerűen, az egészséget és a bélflórád egyensúlyát támogató ételeket készíteni;
  • vagy egyszerűen csak ínyenc vagy, akit minden konyhatechnológiai kérdés foglalkoztat.

A blog bejegyzéseiben az elméleti alapokat és néhány példát találsz a receptekre, de az igazi munka és pezsgés Facebook-csoportunkban zajlik.

Szeretettel várunk ott is!

fermentalas_csoportkep.jpg

Fermentálás - tippek, trükkök, receptek: válogatás fél év alkotásaiból

A csoport és a blog története röviden


A 2017 nyarán létrehozott csoport ötlete az első sikeres fermentálási kísérletem után merült fel bennem. Azóta érdekelt a téma, hogy egy csaknem másfél éven keresztül tartó egészségügyi mélyrepülés után, hosszú olvasmányok révén felderítettem az emésztőrendszer és az idegrendszer közötti bonyolult összefüggéseket, és diétával, illetve vitaminkúrával sikeresen elkezdtem kihozni magamat az átmeneti mellékvese-kimerülés okozta krónikus fáradtságból, pánikrohamokból, refluxból, emésztési, látás- és idegrendszeri zavarokból.

Egyre több emberrel kerültem kapcsolatba, akik hasonló gondokkal küszködtek, és egyre több beszélgetésben merült fel az egészséges bélflóra helyreállításának igénye. A gyógyszerreklámoknak és háziorvosainknak köszönhetően mind tudjuk, hogy kiváló probiotikus készítmények állnak rendelkezésünkre - de arról már jóval kevesebben hallottak, hogy házilag fermentált ételekkel még természetesebb és még hatékonyabb formában támogathatjuk testünket.

Először én magam sem hittem el, hogy ez az eljárás tényleg annyira egyszerű, ahogy leírják - de tettem egy próbát, és teljesen kezdőként is azt tapasztaltam, hogy a folyamat minimális odafigyelés mellett is elronthatatlan és valóban mennyei finomságokat eredményez.

Végzettségem szerint régész vagyok, amely magával vonja azt is, hogy hajlamos vagyok mindenben a legapróbb részletig elmélyülni. Természetesen az első savanyításom előtt is végigböngésztem minden, a témával kapcsolatos oldalt, és számos olyan cikket találtam, ami a fermentált zöldségek fogyasztásának jótékony hatásairól szól. Szerencsére rábukkantam néhány blogra is, ahol nagyon hasznos gyakorlati tippeket sajátíthattam el még az indulás előtt, de átfogó képet a folyamatról sehol sem igazán szereztem. Szerettem volna megkérdezni egy-egy recept tulajdonosától, hogy milyen ízű lett a végeredmény, mi a kedvenc zöldségpárosítása, vagy hogy melyik kombinációhoz milyen fűszerek illenek leginkább - de erre nem igazán nyílt alkalmam.

Láttam azt is, hogy amíg a Facebook adta lehetőségeket kihasználva angol vagy francia nyelven virágzik a fermentálók közössége - napi szintű, aktív kapcsolatban vannak egymással és szinte ontják magukból a jobbnál jobb ötleteket és tanácsokat -, addig itthon nagyon nehéz beszélgetőtársakra találni.

A csoport beváltotta a hozzá fűzött reményeket: nagy örömömre igen hamar kialakult egy olyan nyitott gondolkodású, alapos, végtelenül segítőkész és összetartó közösség, amelynek tagjaként egyre többen fedezhetik fel újra ezt az igen ősi és csodálatos tartósítási eljárást maguknak - legyen szó akár kulináris, akár egészségügyi célokkal érkező érdeklődőkről.

A közösen átbeszélt problémákon és kérdéseken keresztül napról napra együtt tanulunk és fejlődünk, közösen megszerzett tudásunk egyre gyarapszik. A csoport egyre növekvő létszámából adódóan elérkezett az a pont is, hogy a kezdő lépések megkönnyítése érdekében szükségessé vált egy bármikor, bárhonnan elérhető és böngészhető "tudásbank" létrehozása.

A FerMentor Blog pontosan ezt a célt szolgálja: törekszem arra, hogy idővel minden, a laktofermentálással kapcsolatos fontos vagy érdekes információt és a legjobb recepteket összegyűjtsem ide.

Mindenkinek kellemes és hasznos időtöltést, jó tanulást és jó kísérletezést kívánok!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fermentor.blog.hu/api/trackback/id/tr3214106937
süti beállítások módosítása